Premi RIUDOR 2016

Guanyador: ANTY GARCIA

Perquè: S’ha valorat la seva lluita diària contra l’ELA, fent d’aquesta lluita un camí visible de treball, esforç i dedicació permanent. Donant-li visibilitat pública a través del futbol.

DISCURS:

Alcalde, Regidors, companys, amics…, gràcies per acompanyar-nos en aquesta cinquena edició del Premi RIUDOR. L’ONG Diapo, en Joan Golobart, la Fundació St. Tomàs-PARMO i el Consell Esportiu del Baix Llobregat, amb el seu programa Juga Verd Play, han estat els guanyadors en les edicions anteriors, però…

No us enganyo si us dic que aquesta és la presentació d’un Premi RIUDOR que EMOCIONALMENT més m’ha costat preparar.

No fa massa que conec l’Anty, des de fa uns mesos que ens hem anat creuant missatges per WhatsApp. Recordo especialment un dia al matí, jo li escrivia que estava mirant de que vingués a completar-nos aquest vespre de dissabte, l’Arnau Sala. L’Anty, de seguida em va contestar. Em deia que, a ben segur, ell havia arribat a jugar contra l’Arnau, i com aquell qui no vol, és va desencadenar una llarga conversa escrita, apassionada, vital, plena. On tots dos ens explicàvem aventures i vivències del nostre món, el futbol. Allà, en aquella conversa, vaig descobrir l’Antonio García, l’Anty. Un paio apassionat, un home íntegre que ha fet girar la seva vida al voltant del futbol, de la seva família i dels seus amics. “Yo soy futbolista” escriu al seu llibre. Segur, Anty, segur! Ets un futbolista de cap a peus, no en tinc cap mena de dubte.

Aquest és el seu llibre, escrit des del cor. És el llibre dels seus records, és el llibre de la seva vida, però ben be que podria ser la meva o la de qualsevol de vosaltres.

Fa uns anys, com ja ha dit el Pere, a l’Anty, li diagnostiquen que te esclerosi lateral amiotròfica, més coneguda com a ELA. Com sabeu, parlem d’una malaltia degenerativa que malauradament no te cura a dia d’avui.

L’Anty podria haver pres molts camins quan rep la noticia. Podria haver pres moltes decisions. Però en pren sobretot una, decidit, s’aferra a lluitar diàriament contra l’ELA i pren el futbol com a vincle catalitzador de les seves emocions i com a punt convergent de totes les seves forces. El pren com a eina de lluita davant el que li toca viure.

En moments com aquest, és quan és veu la grandesa de l’esport, és quan és veu la veritable grandesa del futbol que pren uns matisos que clarament s’allunyen del que se’ns ensenya a través del mitjans i dels focus mediàtics. Aquí no parlem d’aconseguir títols, aquí no parlem de favoritismes per un equip o per un altre. Aquí parlem de jugar un partit, el partit dels partits, el partit de la vida.

Éste es el partido más complicado de jugar, Anty. Pero no tengamos dudas, que aunque sea en el último penalty de la tanda, éste partido lo ganarás, entre tots te’l farem guanyar. Entre tots te l’hem de fer guanyar. Jugues en el millor equip, segur, la Sira, la mare, el teus germans, la família i tots els teus amics, que són molts i bons. Des d’avui, Anty, també ens tindràs al teu equip, per jugar junts, per lluitar plegats, per que les victòries queden escrites en els llibres, però la forma d’aconseguir-les sempre ens quedarà a la memòria.

Com a President de Sant Fruitós Escola de Futbol, tinc la satisfacció de fer entrega d’aquest guardó del Premi RIUDOR corresponent a l’any 2016, per la seva lluita i voluntat diària de trobar una sortida al seu atzucac i sense deixar mai de banda el futbol, a … l’Antoni García “Anty”.

David Vila

President SFEscolaFutbol